مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

یک وبلاگ نویس مهاجر که از سال 84 سابقه در وبلاگ نویسی دارد. . .

(نکته هایی از علم مواد غذایی که شاید برای شما هم جالب باشد + نکته هایی که شاید برای بانو سین جالب باشد)=مینیال های غذایی»

1=== »مطالب علمی ما در این وبلاگ به ندرت به 5 خط می رسه و اغلب کمتر از این مقدار است.
2=== سعی می کنم سئوالات شما رو هم پاسخ بدم.
3=== نوشته هایی که علمی تر باشند و مرتبط با آزمون ارشد صنایع غذایی و رشته های مرتبط برای استفاده بیشتر مشخص می کنم.
4=== تصاویر دارای منبع هستند و سعی می کنیم لینک را از روی تصاویر حذف نکنیم.

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۹۴، ۱۵:۱۶ - نون شین
    جالبه

برای کاهش فشار خون و جلوگیری از مرگ ناشی از بیماری های قلبی، مقامات بهداشتی و نمایندگان دولت در حال برنامه ریزی  برای کاهش سطح مصرف بالای سدیم در رژیم غذایی مصرف کنندگان ایالات متحده هستند.

"از آنجا که سدیم عامل عمده فشار خون بالا است، اینکه مردم بدانند چگونه می توانند مصرف سدیم را در خانهه مدیرت کنند،اهمیت فراوانی خواهد داشت لذا باید راهکاری برای مصرف غذا مبتنی بر شیوه زندگی سالم برای کاهش مصرف سدیم با در نظر گرفتن مصرف وعده های غذایی خوشمزه و سالم اهمیت خواهد داشت.

در همین زمینه

FDA از مصرف کنندگان قبل از خرید و مصرف غذا برچسب مواد غذایی را مطالعه کرده و میزان درصد روزانه سدیم مورد نیاز بدن خود را در نطر داشته باشد.این سازمان میزان سدیم ر وعده غذایی روزانه را کمتر از 2400 میلی گرم اعلام کرده و ادامه می دهد که میزان 120 میلی گرم در هر وعده کم و 240 میلی گرم سدیم برای هر وعده غذایی بال به شمار می آید.

اما در این باره نباید تصور شود که مصرف سدیم کمتر به معنای استفاده از غذای بی مزه است و مصرف کنندگان باید در انتخاب غذایی با سدیم کمترولی طعم خوب دقت نمایند .

دکتر تام فریدن مدیر CDC می گوید  :"تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ما می توانیم سالانه از ابتلا 11 میلیون نفربه فشار خون بالا بکاهیم  اگر همه مردم مصرف روزانه سدیم شان را برای هر وعده غذایی به  2300 میلی گرم کاهش دهند. "

منبع:

http://www.foodengineeringmag.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی