برای کاهش فشار خون و جلوگیری از مرگ ناشی از بیماری های قلبی، مقامات بهداشتی و نمایندگان دولت در حال برنامه ریزی  برای کاهش سطح مصرف بالای سدیم در رژیم غذایی مصرف کنندگان ایالات متحده هستند.

"از آنجا که سدیم عامل عمده فشار خون بالا است، اینکه مردم بدانند چگونه می توانند مصرف سدیم را در خانهه مدیرت کنند،اهمیت فراوانی خواهد داشت لذا باید راهکاری برای مصرف غذا مبتنی بر شیوه زندگی سالم برای کاهش مصرف سدیم با در نظر گرفتن مصرف وعده های غذایی خوشمزه و سالم اهمیت خواهد داشت.

در همین زمینه

FDA از مصرف کنندگان قبل از خرید و مصرف غذا برچسب مواد غذایی را مطالعه کرده و میزان درصد روزانه سدیم مورد نیاز بدن خود را در نطر داشته باشد.این سازمان میزان سدیم ر وعده غذایی روزانه را کمتر از 2400 میلی گرم اعلام کرده و ادامه می دهد که میزان 120 میلی گرم در هر وعده کم و 240 میلی گرم سدیم برای هر وعده غذایی بال به شمار می آید.

اما در این باره نباید تصور شود که مصرف سدیم کمتر به معنای استفاده از غذای بی مزه است و مصرف کنندگان باید در انتخاب غذایی با سدیم کمترولی طعم خوب دقت نمایند .

دکتر تام فریدن مدیر CDC می گوید  :"تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ما می توانیم سالانه از ابتلا 11 میلیون نفربه فشار خون بالا بکاهیم  اگر همه مردم مصرف روزانه سدیم شان را برای هر وعده غذایی به  2300 میلی گرم کاهش دهند. "

منبع:

http://www.foodengineeringmag.com