مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

یک وبلاگ نویس مهاجر که از سال 84 سابقه در وبلاگ نویسی دارد. . .

(نکته هایی از علم مواد غذایی که شاید برای شما هم جالب باشد + نکته هایی که شاید برای بانو سین جالب باشد)=مینیال های غذایی»

1=== »مطالب علمی ما در این وبلاگ به ندرت به 5 خط می رسه و اغلب کمتر از این مقدار است.
2=== سعی می کنم سئوالات شما رو هم پاسخ بدم.
3=== نوشته هایی که علمی تر باشند و مرتبط با آزمون ارشد صنایع غذایی و رشته های مرتبط برای استفاده بیشتر مشخص می کنم.
4=== تصاویر دارای منبع هستند و سعی می کنیم لینک را از روی تصاویر حذف نکنیم.

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۹۴، ۱۵:۱۶ - نون شین
    جالبه
  • این متن شامل 7 خط می باشد

قارچ ها و کپک ها غالبا ایجاد بیماری خطرناکی نمی کنند اما تولید مواد سمی کنند که برای انسان ها بسیار مضر و حتی کشنده است حتی پخت آنها نیز نمی تواند سموم آنها را نابود کند و از بین ببرد.

پنیر :کپک زده خطرناک است چون میکروب های دیگری دارد که ممکن است سبب زخم معده شوند. درباره پنیر می توان بخش کپک زده را جدا کرد و مابقی را مصرف کرد.

کره  :کپک زده بسیار خطرناک است چرا که کپک ها کره را تجزیه می کنند، کره اکسید شده و حتی خطر سکته را به دنبال دارد. کلا چربی های اکسید شده بسیار خطرناک هستند.

مربا : یکی از دلایل کپک زدن مربا آن است که کاملا پخته نشده است. همچنین اگر قند مربا زیر 27 درصد باشد به طور معمول کپک می زند . اگر مربا کپک زده باشدمی توان یک لایه از روی آن برداشت و بقیه مربا را دوباره پخت بهتر است.

رب ها: یک لایه روغن در سطح آنها مالید که عمل اکسیژن رسانی متوقف شده و از تشکیل کپک جلوگیری می شود. کپک آبقوره و سرکه : باید تا سر شیشه از این مواد پر شود و هوا نداشته باشد. این شیشه ها را درون ظرف بزرگی پر از آب قرار دهید و روی شعله بگذارید تا آب جوش بیاید. به مدت 6 دقیقه این شیشه ها را بجوشانید تا تمام سلول های رویشی کپک درون آبقوره و سرکه از بین برود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی