• این متن شامل یک نکته و 3 خط می باشد.

مصرف قندهای پیچیده نظیر نان، برنج، ماکارونی، ذرت و جو را به دلیل ماندگاری طولانی‌تر (و طولانی بودن ماندگاری انرژی و هضم آنها)این گروه مواد غذایی در بدن، تغذیه مناسبی برای وعده سحر است.

خوردن میوه و سبزی نیز به هنگام سحر به دلیل داشتن فیبر و نمک

این دو ماده به جهت جذب آرام غذا از تغییرات ناگهانی در بدن جلوگیری کرده و موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود.


نکته:در مواد غذایی دو نوع قند وجود دارد که شامل قندهای ساده و قندهای پیچیده هستند. قند پیچیده مدت طولانی‌تری طول می‌کشد تا در داخل بدن تجزیه شود و برای بدن سالم‌تر است. این نوع قند در کربوهیدرات های طبیعی مثل غلات سبوس دار و میوه‌ها یافت می‌شود.