مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

نوشته های -«کوتاه اما کامل»- یک مهندس صنایع غذایی و بانو سین

مینیمال های غذایی

یک وبلاگ نویس مهاجر که از سال 84 سابقه در وبلاگ نویسی دارد. . .

(نکته هایی از علم مواد غذایی که شاید برای شما هم جالب باشد + نکته هایی که شاید برای بانو سین جالب باشد)=مینیال های غذایی»

1=== »مطالب علمی ما در این وبلاگ به ندرت به 5 خط می رسه و اغلب کمتر از این مقدار است.
2=== سعی می کنم سئوالات شما رو هم پاسخ بدم.
3=== نوشته هایی که علمی تر باشند و مرتبط با آزمون ارشد صنایع غذایی و رشته های مرتبط برای استفاده بیشتر مشخص می کنم.
4=== تصاویر دارای منبع هستند و سعی می کنیم لینک را از روی تصاویر حذف نکنیم.

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۹۴، ۱۵:۱۶ - نون شین
    جالبه

نان با آرد سوسک ،موضوع چیست؟

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۴ ب.ظ

در آینده نزدیک رشد بی رویه جمعیت جهانی کمبود غذا جامعه بشری را تهدید می کند به همین خاطر مدت هاست که علم به دنبال راهکارهای تازه به منظور تامین غذا و کمبود پروتئین حیوانی است.

دو دانشمند دانشگاه Rio Grande در برزیل آردی ساخته اند که از سوسک به دست آمده و پروتئین موجود در آن از آرد گندم بیشتر است. آندرسا لوکاس و لورن منگان دانشجویان مهندسی صنایع غذایی روش جدیدی را کشف کرده اند که امکان تولید غذای ارزان اما مغذی را با کمک آرد سوسک فراهم می کند چراکه این آرد حاوی مقدار قابل توجهی آمینو اسید، لیپید و اسیدهای چرب است که همگی برای ایجاد توازن در تغذیه روزانه انسان موثر هستند.

البته باید اشاره کنیم سوسک هایی که از آنها آرد ساخته شده آنهایی نیستند که هر روز در خانه می بینیم یا از فاضلاب بیرون می آیند و محققان گونه خاصی از آنها به نام Nauphoeta cinerea (یا سوسک خرچنگی) را مورد استفاده قرار دادند که بیشتر در آفریقا یافت می شود.

به گفته یکی از دست اندرکاران این پروژه همین ۱۰ درصد آرد سوسک پروتئین یک قرص نان را تا ۱۳۳ درصد افزایش می دهد. برای آنکه درک بهتری از این نکته داشته باشید باید بگوییم که یک برش صد گرمی نان گندم تنها ۹.۷ گرم پروتئین دارد حال آنکه نان تهیه شده از آرد سوسک حاوی ۲۲.۶ گرم پروتئین است. گفتنی است میزان چربی نان نیز در این رسپی تا ۶۸ درصد کاهش یافت و خوشبختانه آنطور که محققان برزیلی گفته اند طعم و عطر آن هم تفاوت چندانی با نان معمولی ندارد.

 منبع:munchies

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی